Tenis Xpress – kurs dla dorosłych

kurs prowadzony jest przez Lubińskie Centrum Tenisowe „Top tenis”.

Tenis Xpress to nowatorski program nauki gry w tenisa dorosłych. Podstawą programu jest opracowany przez ITF 9-godzinny kurs realizowany w formie zajęć grupowych. Graj w tenisa już po 6 tygodniowym kursie!

Celem programu Tenis Xpress jest pokazanie, że grać w tenisa można nauczyć się w każdym wieku oraz obalenie mitu, że nauka gry w tenisa osoby dorosłej to indywidualne lekcje z trenerem. Ideą programu jest to, aby każdy nowy gracz, który już na pierwszej lekcji serwuje, gra wymiany i liczy punkty, na końcu całego 6-lekcyjnego kursu:

  • posiadał podstawowe umiejętności techniczne w zakresie gry z głębi kortu, serwisu i woleja
  • czuł się pewnie grając piłką zieloną na punkty na pełnym korcie
  • znał podstawowe elementy taktyki
  • znał przepisy gry.

Podstawowe informacje o kursie
Kurs trwa 6 tygodni i składa się z 6 półtoragodzinnych lekcji (9 godzin). Każda lekcja prowadzona jest przez trenera, ale bardzo ważne jest, aby uczestnicy w celu budowania pewności siebie, mieli możliwość samodzielnej gry pomiędzy lekcjami. W czasie kursu używane są piłki pomarańczowe (50% wolniejsze niż piłki żółte) oraz zielone (25% wolniejsze) przez co proces nauczania jest łatwiejszy, szybszy a co za tym idzie przyjemniejszy.

CARDIO TENIS
Trening cardio tenis dzieli się na 3 fazy, pozwala na spalenie dużych kalorii i piękne ukształtowanie sylwetki.

Fazy treningu cardio tenis
Zajęcia, trwające łącznie około 60 minut, są prowadzone w trzech zasadniczych fazach, które ułatwiają osiągnąć zamierzone cele treningowe. Pierwszą z nich jest intensywna rozgrzewka trwająca od 5 do 10 minut. Rozgrzewa się wtedy odpowiednie partie mięśni, przygotowujące do dalszych zajęć. Na drugą fazę składa się centralny punkt ćwiczeń, czyli trwający od 30 do 50 minut właściwy trening. Podczas tej części uczestnicy zajęć wykonują krótkie, intensywne ćwiczenia, które utrzymują wysokie tempo bicia serca (130 – 170 uderzeń na minutę). Wysokie tempo nawiązuje do specyfiki i celu przeprowadzania ćwiczeń. Cardio tenis posiada elementy ćwiczeń aerobowych, czyli takich, które ułatwiają pozbycie się zbędnych kilogramów opierając się na wykorzystaniu dużej ilości tlenu. Dzięki tak intensywnemu wysiłkowi i osiąganiu tak zwanej strefy cardio nie tylko pozbywamy się nadmiaru tkany tłuszczowej, ale również powiększamy wydolność układu sercowo-płucnego. Ostatnią fazą treningu jest odpoczynek, trwający od 5 do 10 minut, w której organizmu musi odpocząć i wrócić do normalnego stanu.